120/20 Czekałam na ciebie Magdalena Krauze book tour

Związek trzeba pielęgnować niezależnie od tego, jak długo trwa
W życie każdej pary wkrada się z czasem rutyna, przyzwyczajenie i nuda.
Najważniejsze, żeby umieć, a przede wszystkim chcieć wprowadzić
tę szczyptę ożywienia, która spowoduje, że znów zaczynamy patrzeć 
na siebie nowymi oczyma. 
 

Dzień dobry!
Dzisiaj zapraszam was do przeczytania opinii o książce "Czekałam na ciebie" Magdaleny Krauze.
Po serii kryminałów oraz książek obyczajowych, które poruszały trudne tematy społeczne przyszła pora na coś lżejszego. Ale to wcale nie oznacza, że nie będzie o kilku istotnych sprawach ważnych dla każdego z nas. Bo cóż jest warte życie, które opiera się tylko na pracy zawodowej. Brak bliskiej osoby, której można zwierzyć się z najskrytszych marzeń, a w razie potrzeby liczyć na jej pomoc, powoduje że czujemy pustkę. I tak było z Pauliną, główną bohaterką powieści "Czekałam na ciebie". Młoda kobieta, która osiągnęła sukces zawodowy, ma zaufaną przyjaciółkę i kochających rodziców. Brakuje jej tylko wymarzonego mężczyzny. Niestety nie ma ona szczęścia do mężczyzn. Na jej koncie jest kilka nieudanych związków. A ona pragnie tylko jednego. Kochać i być kochaną. Czy to jest tak dużo? Oczywiście, że nie. Bo jakże są prawdziwe słowa piosenki "O czym marzy dziewczyna", które idealnie pasują do Pauliny i nie jednej dziewczyny.
O czym marzy dziewczyna
Gdy dorastać zaczyna
Kiedy z pączka zamienia się w kwiat?
Kiedy śpi, gdy się ocknie
Za czym tęskni najmocniej
Czego chce, aby dał jej świat?
Odrobinę szczęścia w miłości
Odrobinę serca czyjegoś
Jedną małą chwilę radości
Przy boku kochanego
Stanąć z nim na ślubnym kobiercu
Nawet łzami zalać się
Potem stanąć sercem przy sercu
I usłyszeć: "Kocham cię"  
Paulina nie poddaje się. Wierzy, że pewnego dnia spotka prawdziwą miłość, która doda jej skrzydeł. I ja jej kibicuję 😏.

"Czekałam na ciebie" to historia o prozie życia, która dotyka wiele osób. Kryzysy w związkach, kłopoty w pracy, kłótnie, ale też przyjaźnie, kochająca rodzina składają się na elementy naszego życia. To tylko od nas zależy co z tym wszystkim zrobimy. Czy poddamy się przy pierwszej nadarzającej się okazji, jak to zrobił Łukasz? Mężczyzna wolał uciec i w samotności zmagać się ze swoimi problemami, zamiast podzielić się nimi z Malwiną. A może bezwolne poddawanie się tyranii domowej, jakiej doświadczyła Monika ze strony męża? Dopiero rozmowy z koleżankami uświadomiły jej, że sama musi walczyć o szacunek dla siebie. Jeżeli sama nie będzie szanowała się, to nikt tego nie zrobi za nią. Terapia szokowa jaką zastosowała wobec chorobliwie zazdrosnego męża była rewelacyjna. Pokazała mu, że ona nie jest bezwolną istotą, którą można pomiatać.
Bardzo podobała mi się relacja między rodzicami Pauliny, którzy nadal potrafili okazywać sobie uczucia nie bacząc na długoletni staż małżeński. Jest to bardzo budujące, że w każdym okresie małżeństwa można być kochanym i szczęśliwym. Ale jest warunek, każda ze stron musi dbać o ten związek i podsycać uczucia by nie zgasły.

Pani Magdalena bardzo ciekawie opisała różnorodne relacje w związkach, nie tylko małżeńskich. Pokazała ciemne i jasne strony każdego związku. W dodatku nie bała się poruszyć też trudnych tematów takich jak choroba czy upokarzanie i jaki ma wpływ każda z tych sytuacji na poszczególne osoby. 

Lekki styl pisarski, zabawne dialogi pozwoliły mi zrelaksować się podczas czytania. Liczne perypetie Pauliny nie jeden raz rozbawiły mnie. Bardzo miło spędziłam czas w towarzystwie Pauliny i Malwiny. Co do Igora wydał mi się zbyt idealny. Oczekiwał on od Pauliny bezwzględnej uczciwości, a na końcu okazało się, że ma swoją tajemnicę, o której zapomniał wspomnieć Paulinie. Nie pozostaje mi nic innego jak przeczytać drugi tom " Zaufaj mi jeszcze raz". 
Na szczęście mam go, ponieważ razem z pierwszym tomem przywędrował do mnie w ramach book tour, którego organizatorką jest Zaczytana Logopedka.

Polecam wam książkę "Czekałam na ciebie", jeżeli szukacie powieści, która pozwoli wam zapomnieć o własnych problemach. 

Jeżeli czytałyście/czytaliście już tę książkę, proszę podzielcie się ze mną swoimi wrażeniami.
Jeżeli jeszcze nie miałyście/mieliście okazji zapoznać się z jej treścią,
może moja opinia Was do tego skłoni. 

Czekam na Wasze komentarze. 

tytuł: Czekałam na ciebie
cykl: Czekałam na ciebie t.1
autor: Magdalena Krauze
data wydania: 31 lipca 2019
wydawnictwo: Jaguar
ilość stron: 340
ocena: 7/10 
recenzja: Andżelika


 

Komentarze

  1. Bardzo miło mi czytać, że mój blogowy patronat się podobał. ��

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz